Máme to štěstí, že nám je práce koníčkem. Proto se s Vámi rádi podělíme o naše pracovní zážitky, o tipy a triky při prodeji či koupi nemovitosti. Upozorníme, na co si dát pozor, jak nenaletět podvodníkům a ukážeme Vám cestu jak rychle a bezpečně obchodovat s nemovitostmi.
Pokud se rozhodnete svou nemovitost prodat nebo pronajmout, je dobré vědět, že prezentace nemovitosti je to nejdůležitější. Bohužel každý nemá to štěstí vlastnit lukrativní nemovitost na Václavském náměstí a nemít tak nouzi o klienty. Většinou se prodávají obyčejné nemovitosti, standardizované byty, kterých jsou ve městě jako je Ostrava tisíce. Je potřeba se tedy výrazně odlišit, jinak nemovitost zapadne do průměru.
Platí to jak pro kvalitu inzerce (profesionální fotografie, plán nemovitosti atd.), tak pro nemovitost samotnou (byt po rekonstrukci atp.). Rozdíly jsou znatelné na první pohled:
Prezentace, inzerce realitní kanceláře:
![]() |
![]() |
Profesionální prezentace nemovitosti naší kanceláře, byt se prodal za 2 dny za inzerovanou cenu! Zdroj: ostravskárealitní.cz
Vlastní inzerce není šťastné řešení:
Čím dříve si uvědomíte, že je dobré svěřit prodej své nemovitosti profesionálům, tím dříve a za vyšší cenu se nemovitost prodá. Když se nad tím zamyslíte, tak prodej ojetého automobilu, který má sotva třetinovou cenu oproti nemovitosti si nedovolí inzerent prezentovat bez fotografií. Vždy je vůz umytý. V opačném případě to u zájemců vyvolává pochybnosti, tlak na slevu, případně to prodej zhatí. Nemovitosti jsou v tomto ještě složitější a proto je potřeba se amatérské inzerci vyhnout.
Pár příkladů z praxe jasně ukazuje, že ne každý je schopný, respektive má takové prostředky, aby zvládnul nafotit svou nemovitost profesionálně. Výsledek potom hovoří za vše. Tmavé, nic neříkající fotky, které zájemce o nemovitost spíš odradí. Pokud si připočteme absenci půdorysu a inzerci na bezplatných inzertních portálech, mají prodávající zaděláno na "ležák".
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Toto jsou autentické fotografie soukromých prodejců. Špatná prezentace může zmařit celý obchod. Zdroj: AVÍZO.CZ